Нормативно-правова база діяльності
ОГФ України ОГП ДК
Об‘єднання громадських формувань України з охорони громадського порядку і державного кордону (скорочена назва — ОГФ України ОГП ДК) створене та діє відповідно до правових і нормативних актів:
-
Закон України «Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону»;
-
Постанова КМУ вiд 20.12.2000 року № 1872 «Про затвердження Типового статуту громадського формувань»;
-
Статут ОГФ України ОГП ДК та додатки до нього;
-
Положення про громадську цивільну службу;
-
Положення про посвідчення члена, представника, працівника ОГФ України ОГП ДК;
-
Положення про спеціальний одяг та знаки розрізнення керівного та робочого складу громадської цивільної служби ОГФ України ОГП ДК;
-
Положення про громадські пункти охорони порядку (ГПОП ОГФ України ОГП ДК);
-
-
Правовий статус Об'єднання громадських формувань України з охорони громадського порядку і державного кордону
Правова база
Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з:
-
Правоохоронними органами;
-
Державною прикордонною службою України,
-
Органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування,
-
Додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.
Координацію діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.
Повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України.
Важливо! Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону не мають права займатися підприємницькою або іншою діяльністю з метою одержання прибутку.
Основні завдання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону
Відповідно до статті 9 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є:
1) у сфері охорони громадського порядку:
-
надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним і кримінальним правопорушенням;
-
інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, кримінальні правопорушення, місця концентрації злочинних угруповань;
-
сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті кримінальних правопорушень, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від кримінально протиправних посягань;
-
участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх.
2) у сфері охорони державного кордону:
-
надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні;
-
сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи;
-
надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення;
-
участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами;
-
участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;
3) у разі виникнення надзвичайних ситуацій:
-
надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень;
-
участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.
Права громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону
Для виконання завдань, визначених у Законі, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону та їх члени мають право:
1) Брати участь у забезпеченні охорони громадського порядку і державного кордону разом з поліцейськими, військовослужбовцями Державної прикордонної служби України, а в сільській місцевості - самостійно шляхом виконання конкретних доручень керівника відповідного органу Національної поліції чи підрозділу Державної прикордонної служби України;
2) Вживати спільно з поліцейськими заходів до припинення адміністративних і кримінальних правопорушень;
3) Представляти і захищати інтереси своїх членів у державних органах та підприємствах, установах, організаціях, навчальних закладах;
4) Взаємодіяти з іншими органами громадської самодіяльності, що беруть участь у заходах, спрямованих на:
-
ведення індивідуально-профілактичної роботи з особами, схильними до вчинення адміністративних і кримінальних правопорушень;
-
надання допомоги у боротьбі з кримінальними правопорушеннями у сфері економіки, податкового законодавства, а також пияцтвом, наркоманією, порушеннями правил торгівлі та у сфері благоустрою території міст, інших населених пунктів;
-
охорону природи і пам’яток історії та культури;
-
забезпечення безпеки дорожнього руху;
5) Вносити до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності пропозиції щодо запобігання адміністративним і кримінальниим правопорушенням, виникненню причин і умов, що сприяють їх вчиненню;
6) Підтримувати зв’язки з відповідними громадськими організаціями інших країн з метою обміну досвідом роботи.
Форми і методи роботи громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону
Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:
-
Спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;
-
Проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;
-
Участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.
Обов’язки і права членів громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону
Члени громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону зобов’язані:
-
Брати активну участь в охороні громадського порядку і державного кордону, припиненні адміністративних і кримінальних правопорушень та запобіганні їм;
-
Під час виконання обов’язків з охорони громадського порядку і державного кордону мати особисте посвідчення члена громадського формування та нарукавну пов’язку;
-
Доставляти до органів Національної поліції, в підрозділи Державної прикордонної служби України, штаб громадського формування з охорони громадського порядку або громадський пункт охорони порядку, приміщення виконавчого органу селищної, сільської ради осіб, які вчинили адміністративне правопорушення, з метою його припинення, якщо вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи порушника, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості скласти його на місті вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим;
-
Надавати у межах наданих їм прав допомогу народним депутатам України, представникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування у їх законній діяльності, якщо в цьому їм чиниться протидія або загрожує небезпека з боку правопорушників.
Крім того, члени громадських формувань, які беруть участь в охороні державного кордону, зобов’язані знати:
-
Місцевість, точне проходження кордонів, номери і місце розміщення прикордонних знаків на дільниці застави;
-
Режим державного кордону і прикордонний режим, чинне законодавство з цих питань;
-
Зразки документів на право в’їзду та перебування громадян України та інших осіб у районах, що контролюються Державною прикордонною службою України, у прикордонній смузі.
Члени громадських формувань під час виконання своїх обов’язків з охорони громадського порядку і державного кордону після обов’язкового пред’явлення посвідчення члена громадського формування мають право:
-
Вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних і кримінальних правопорушень, додержання режиму державного кордону, в тому числі на територіях, що межують з державним кордоном, де прикордонну смугу не визначено;
-
У разі підозри у вчиненні адміністративних і кримінальних правопорушень перевіряти у громадян документи, що посвідчують їх особу;
-
Спільно з поліцейськими та військовослужбовцями Державної прикордонної служби України затримувати і доставляти до органу Національної поліції, підрозділу Державної прикордонної служби України, штабу громадського формування з охорони громадського порядку або громадського пункту охорони порядку осіб, які виявили злісну непокору законним вимогам члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону і не виконують вимог щодо припинення адміністративного правопорушення;
-
Складати протоколи про адміністративні правопорушення;
-
Входити до клубів, кінотеатрів, стадіонів, інших громадських місць і приміщень за згодою власника чи уповноваженого ним органу для переслідування правопорушника, який переховується, або припинення адміністративних чи кримінальних правопорушень;
-
У разі участі спільно з прикордонниками у пошуку порушників кордону за згодою громадян або власника підприємства, установи, організації чи уповноваженого ним органу та в присутності їх представників входити у будь-який час доби до житлових приміщень, на територію і в приміщення підприємств, установ, організацій та оглядати транспортні засоби;
-
У невідкладних випадках використовувати транспортні засоби, що належать підприємствам, установам, організаціям або громадянам (за їх згодою), крім транспортних засобів дипломатичних, консульських та інших представництв іноземних держав, міжнародних організацій, транспортних засобів спеціального призначення, для доставлення до лікувальних закладів осіб, що перебувають у безпорадному стані, а також осіб, які потерпіли від нещасних випадків або правопорушень і потребують термінової медичної допомоги;
-
У разі порушення водіями Правил дорожнього руху, створення реальної загрози життю або здоров’ю громадян вживати заходів до припинення цього правопорушення, здійснювати перевірку документів у водіїв на право користування та керування транспортними засобами, а також не допускати осіб, які не мають документів або перебувають у стані сп’яніння, до подальшого керування транспортними засобами;
-
Під час виконання обов’язків члена громадського формування використовувати за власним бажанням свій або інший приватний автомототранспорт за згодою власника або особи, у володінні якої він перебуває. Відшкодування витрат за його використання у таких випадках може провадитися за рахунок коштів громадського формування у порядку, визначеному його положенням (статутом);
-
Вести роботу серед населення щодо роз’яснення чинного законодавства про державний кордон України, систему режимних заходів у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі;
-
Застосовувати в установленому порядку заходи фізичного впливу, спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони.
Правомірність складання протоколу про адміністративні правопорушення членами громадських формувань під час виконання своїх обов’язків з охорони громадського порядку і державного кордону
Згідно із статтею 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КупАП), про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідно до змісту статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, член громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може складати протокол у випадках, передбачених статтями 92, 148, 152, 154, 160, 175—1, 179, 185—7, 186—2, 186—4, 202 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Правовий захист члена громадського формування
Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону» гарантується захист життя, здоров'я, честі, гідності, майна члена громадського формування та членів його сім'ї від злочинних посягань (стаття 17 Закону).
За порушення вимог статті 342 Кримінального кодексу України (опір представникові влади, працівникові правоохоронного органу, члену громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону) передбачене покарання у вигляді обмеження волі на строк до п’яти років або позбавлення волі на строк від двох до п’яти років.
Посягання на життя працівника правоохоронного органу, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону (стаття 348 Кримінального кодексу України) карається позбавленням волі на строк від девяти до п’ятнадцяти років.
Злісна непокора законному розпорядженню або вимозі працівника поліції, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовця (стаття 185 Кодексу України про адміністративні правопорушення) тягне за собою накладення штрафу від восьми до п’ятнадцяти неоподаткованих мінімумів громадян або адміністративний арешт до п’ятнадцяти діб.
Особливості вступу до Об'єднання громадських формувань України з охорони громадського порядку і державного кордону
Згідно статті 12 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та розділу 6 Статуту обласних, районних, міських громадських формуваннь з охорони громадського порядку і державного кордону, до складу формування приймаються громадяни України, які проживають, або працюють на території статутної діяльності і досягли 18-річного віку, виявили бажання брати участь у зміцненні правопорядку і в охороні державного кордону та здатні за своїми діловими, моральними якостями і станом здоров'я виконувати на добровільних засадах взяті на себе зобов'язання.
Члени формуваннь можуть брати участь у забезпеченні правопорядку та охороні державного кордону за місцем статутної діяльності формування, після проходження правової і спеціальної підготовки в органах внутрішніх справ, Державної прикордонної служби після видачі відповідної довідки та одержання посвідчення і нарукавної пов'язки члена територіального формування.
Громадяни приймаються до складу формування за їх заявою у порядку, встановленому загальними зборами ОГФ України ОГП ДК.
Кандидати повинні знати, що при подачі документів до ОГФ України ОГП ДК, вони зобов'язуються брати активну участь в:
-
в охороні громадського порядку і державного кордону, дотримуватися вимог законодавства, не допускати безпідставного обмеження прав і свобод громадян, проявляти коректність і витримку при зверненні до громадян, не здійснювати ніяких дій принижуючих честь і гідність громадянина;
-
надавати в рамках наданих йому повноважень представникам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів у випадку їх звернення про допомогу у виконанні ними функцій по охороні громадського порядку, попередженню і припиненню правопорушень;
-
приймати заходів по наданню допомоги, в тому числі долікарської, громадянам, постраждалим від правопорушень чи від нещасних випадків, а також громадянам, які перебувають в безпорадному чи небезпечному стані для їх здоров'я життю;
-
приймати заходів по попередженню і припиненню правопорушень, охороні місця пригоди і повідомляти про виявлені правопорушення в органи внутрішніх справ;
-
пояснювати громадянам, в тому числі і правопорушникам, підстави застосування до них з метою охорони громадського порядку заходів по тимчасовому обмеженню їх прав і свобод громадян;
-
не розголошувати оперативну або іншу конфіденційну інформацію про діяльність правоохоронних органів, яка стала їм відомою у зв'язку діяльністю по охороні громадського порядку і державного кордону, а також відомостей, які відносяться до приватного життя, особистої чи сімейної таємниці громадян, якщо іншого не встановлено законодавством;
-
дотримуватися встановлені у формуванні дисципліни і норми виходів на чергування, виконувати розпорядження та вказівки керівників обласного та районного штабу, а при перебуванні на чергуванні — старшого наряду;
-
мати при собі посвідчення представника обласного формування та нарукавну пов'язку, при зверненні до громадян чи до посадових осіб, представник формування зобов'язаний відрекомендуватися та показати своє посвідчення представника обласного формування;
-
постійно удосконалювати свої правові знання, оволодіти навичками надання долікарської допомоги, вивчати нові форми і методи попередження і припинення правопорушень, підвищувати рівень спеціальної та фізичної підготовки;
-
спільно з працівниками поліції приймати участь в охороні громадського порядку і виконувати їх законні розпорядження.
Члени ОГФ України ОГП ДК виконують статутні обов'язки по охороні громадського порядку і державного кордону у вільний від основної роботи час на добровільній основі, на обумовлених при вступі в формування умовах та при проходженні навчання в територіальному органі Міністерства внутрішніх справ України.
Символіка ОГФ України ОГП ДК
Знак ОГФ України ОГП ДК

Шеврон ОГФ України ОГП ДК

Нарукавна пов'язка ОГФ України ОГП ДК

Номерний знак авто
K***G + графічний елемент

Також може використовуватися QR-код у вигляді знаку відрізнення на автомобілях належних до складу центрального штабу і застосовується за його письмовим дозволом. Застосування без належно оформленого дозволу карається відповідно діючого законодавства України.
Відзнаки та нагороди
Нагрудний знак ОГФ України

Ювілейна відзнака на честь відзначення 5 річниці ОГФ України ОГП ДК 2008-2013 роки

Медаль ОГФ України «За активну участь у діяльності» II ступеню
![Медаль ОГФ]_edited.png](https://static.wixstatic.com/media/808321_c7bd3c17a8d44f12bd49c67c2e45260e~mv2.png/v1/fill/w_46,h_100,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D1%8C%20%D0%9E%D0%93%D0%A4%5D_edited.png)
Ювілейна відзнака на честь відзначення 10 річниці ОГФ України ОГП ДК 2008-2018 роки

Орден ОГФ України «ЗА МУЖНІСТЬ ПРИ ВИКОНАННІ ГРОМАДСЬКОГО ОБОВ'ЯЗКУ»

Структура і керівні органи ОГФ України ОГП ДК та його колективні учасники
Структура і керівні органи Об’єднання громадських формувань України з охорони громадського порядку і державного кордону та його колективних учасників (скорочено — ОГФ України ОГП ДК) складається з колективних членів (учасників) — обласних громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону, які зареєстровані належним чином згідно діючого законодавства України та за згодою вступили в лави ОГФ України ОГП ДК.
—————
1. Керівним органом Об'єднання громадських формувань України з охорони громадського порядку і державного кордону є Конференція представників від Обласних громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону.
2. Керівні функції в проміжку часу між конференціями виконує Штаб Об'єднання, членами якого є керівники обласних громадських формувань, що очолюються керівником ОГФ України ОГП ДК, який обраний конференцією.
3. Контролюючі функції в проміжку часу між конференціями виконує Ревізійна комісія, склад якої обраний з членів ОГФ України ОГП ДК, що очолюється головою ревізійної комісії ОГФ України ОГП ДК, якого обрано конференцією.
4. Об'єднання громадських формувань України з охорони громадського порядку і державного кордону виконує функцію координатора діяльності та взаємодії між всіма рівнями громадських формувань з охорони громадського порядку, які є його колективними учасниками за їх згодою.
ОГФ України ОГП ДК веде єдиний реєстр всіх фізичних та юридичних членів з видачею останім відповідних особистих посвідчень та свідоцтв, проводить заходи активізації діяльності діючих та сворення нових громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону з метою залучення громадян України до участі в охороні громадського порядку і державного кордону, створення умов нетерпимості громадян до правопорушень та злочинів, а також підняття довіри населення до правоохоронних органів Міністерства внутрішніх справ, Міністерства надзвичайних ситуацій, Служби безпеки України та Прикордонної служби України.
ОГФ України ОГП ДК забезпечує своїх членів відповідною іформаційною базою, організовує міжвідомчу взаємодію, як своїх колективних учасників, так і на рівні міжвідомчих відносин з структурними підрозділами МВС України, МНС України, Служби безпеки України та Прикордонної служби України.
Штаб ОГФ України ОГП ДК наділений на підставі рішення конференції повноваженнями приймати до розгляду питання стосовно відповідності діяльності керівників всіх рівней громадських формувань з охорони громадського порядку які є його колективними учасниками ОГФ України ОГП ДК за їх згодою. Ініцюювати проведення позачергових зборів при наявності інформації про виявлення порушень з боку керівників громадських формувань різного рівня, у проведенні статутної діяльності. Також розглядати клопотання обласних ГФ ОГП ДК про заохочення кращих членів, представників громадських формувань, посадовців різних державних та інших установ, закладів, організацій та підприємств, громадян України, які проявили себе активними борцями з правопорушеннями та злочиними діями третіх осіб, внесли свій особистий внесок в розбудову безпечного суспільства, шляхом особистого прикладу, добровільних внесків та особисту участь у діяльності ОГФ України ОГП ДК.
Третьою Конференцією ОГФ України ОГП ДК був затверджений список відзнак та порядок подання клопотань обласних ГФ ОГП ДК стосовно заохочення кращих членів, представників громадських формувань, посадовців різних державних та інших установ, закладів, організацій та підприємств, громадян України.
—————
Обласне громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону (скорочено — обласне ГФ ОГП ДК) складається з колективних участників — районних та міських громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону, які зареєстровані належним чином згідно діючого законодавства України та за згодою вступили в лави обласного формування, колективного учасника ОГФ України ОГП ДК, а також громадяни України, які є фізичними членами чи представниками цього обласного формування.
1. Керівним органом обласного ГФ ОГП ДК є Загальні збори громадян України та представників територіальних громад відповідної області, або керівники Районних та Міських громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону.
2. Керівні функції в проміжку часу між загальними зборами виконує Штаб обласного ГФ ОГП ДК, членами якого є керівники районних та міських громадських формувань, очюлюємих обраним загальними зборами, керівником обласного ГФ ОГП ДК.
3. Контролюючі функції в проміжку часу між загальними зборами виконує Ревізійна комісія, склад якої обраний з членів обласного ГФ ОГП ДК, очолюється обраним загальними зборами, Головою ревізійної комісії обласного ГФ ОГП ДК.
4. Обласні громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону спільно з територіальними органами внутрішніх справ, місцевими органами самоврядування, за участю керівників (директорів) підприємств, організацій, установ та закладів, для проводення на підставі ст. 9, п. 1 та ст. 11, п. 1 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», а також договорів про співпрацю, згідно своєї статутної діяльністі у сфері охорони громадського порядку та безпеки створюють Пункти, Пости та Маршрути патрулювання, які є їх структурними підрозділами на території сіл, селищ, міст, підприємств, організацій, установ і закладів.
—————
Районне громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону об'єднує у своїх лавах місцеві громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону, які зареєстровані належним чином згідно діючого законодавства України при сільських, селищних, міських виконавчих комітетах в межах відповідного району та за згодою вступили в лави районного формування, як колективні учасники, а також громадяни України, які є фізичними членами чи представниками цього районного формування.
1. Керівним органом районного ГФ ОГП ДК є Загальні збори громадян України та представників територіальних громад відповідного району, або керівників місцевих: сільських, селищних, міських громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону а також громадяни України, які є фізичними членами чи представниками цього районного
формування.
2. Керівні функції в проміжку часу між загальними зборами виконує Штаб районного ГФ ОГП ДК, членами якого є керівники місцевих: сільських, селищних, міських громадських формувань, а також члени формування відповідальні за діяльність окремих Пунктів, Постів, Маршрутів з охорони громадського порядку діючих на території району, очюлюємих обраним загальними зборами, керівником районного ГФ ОГП ДК.
3. Контролюючі функції в проміжку часу між загальними зборами виконує Ревізійна комісія, склад якої обраний з членів районного ГФ ОГП ДК, очолюєма обраним загальними зборами, головою ревізійної комісії районного ГФ ОГП ДК.
4. Районні громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону спільно з територіальними органами внутрішніх справ, місцевими органами самоврядування, за участю керівників (директорів) підприємств, організацій, установ та закладів, для проводення на підставі ст. 9, п. 1 та ст. 11, п. 1 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», а також договорів про співпрацю, згідно своєї статутної діяльністі у сфері охорони громадського порядку та безпеки створюють Пункти, Пости та Маршрути патрулювання, які є їх структурними підрозділами на території сіл, селищ, міст, підприємств, організацій, установ і закладів.
—————
Міське громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону об'єднує у своїх лавах місцеві громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону, які зареєстровані належним чином згідно діючого законодавства України в міському виконавчому комітеті, або районних у місті виконавчих комітетах в межах відповідного міста, та за згодою вступили в лави міського формування, як колективні учасники, а також громадяни України, які є фізичними членами чи представниками цього міського формування.
1. Керівним органом міського ГФ ОГП ДК є Загальні збори громадян України та представників територіальних громад відповідного міста, або керівників місцевих: громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону, члени формування відповідальні за діяльність окремих Пунктів, Постів, Маршрутів з охорони громадського порядку діючих на території міста, а також громадяни України, які є фізичними членами чи представниками цього міського формування.
2. Керівні функції в проміжку часу між загальними зборами виконує Штаб міського ГФ ОГП ДК, членами якого є керівники місцевих: громадських формувань, а також члени формування відповідальні за діяльність окремих Пунктів, Постів, Маршрутів з охорони громадського порядку діючих на території міста, очюлюємих обраним загальними зборами, керівником міського
ГФ ОГП ДК.
3. Контролюючі функції в проміжку часу між загальними зборами виконує Ревізійна комісія, склад якої обраний з членів міського ГФ ОГП ДК, очолюєма обраним загальними зборами, головою ревізійної комісії міського ГФ ОГП ДК.
4. Міські громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону спільно з територіальними органами внутрішніх справ, місцевими органами самоврядування, за участю керівників (директорів) підприємств, організацій, установ та закладів, для проводення на підставі ст. 9, п. 1 та ст. 11, п. 1 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», а також договорів про співпрацю, згідно своєї статутної діяльністі у сфері охорони громадського порядку та безпеки створюють Пункти, Пости та Маршрути патрулювання, які є їх структурними підрозділами на території міста, підприємств, організацій, установ і закладів.
—————
Діяльність ОГФ на території України виглядатиме схематично у такій послідовності:
1) Створені, або ті що вже діють громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону на своїй території області об'єднуються під однією назвою обласного громадського формування в якому створюється координаційний штаб по взаємодії між членами місцевих громадських формувань, громадськими формуваннями, органами внутрішніх справ, медичними закладами, органами місцевого самоврядування та іншими державними установами.
2) Координаційні штаби обласних громадських формувань взаємодіють з Обласними Радами, Обласними державними адміністраціями, Управліннями МВС України в областях, на предмет своєї Статутної діяльності.
3) Центральний штаб ОГФ України ОГП ДК («Об'єднання Громадських формувань України з охорони громадського порядку і державного кордону») веде облік фізичних представників ОГФ України в областях, виготовляє посвідчення єдиного стандарту розробленного на підставі зразка описаного в Постанові КМ України №1872 від 26.12.2000 р., затвердженого конференцією ОГФ України ОГП ДК № 1 від 15.09.2008 року, координує прийом та передачу інформації від громадян, представників громадських формувань до обласних штабів ГФ ОГП ДК ( громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону).